Norime atskleisti Jums keletą svarbių detalių apie plastikines detales ir jų remonto technologijas. Tai ypač svarbu dėl bendro išsilavinimo visiems automobilių ir motociklų savininkams, kuriems dar neprireikė remontuoti savo transporto priemonės plastikinių detalių.
Šiuolaikinė plastiko remonto technologija, kurią dauguma ekspertų pripažįstą, kaip viena efektyviausių ir pigiausių, yra štai šios plastiko juostelės, kurias lydant, naudojamas karšto oro fenas, galima sutaisyti beveik visus plastikinių detalių pažeidimus. Ši technologija jau patikrinta praktikoje visame pasaulyje ir gavo atitinkamą pripažinimą.
Bamperių remontas su šiomis juostelėmis yra itin efektyvus, ko negalima pasakyti apie senuosius metodus – kniedes, klijavimą epoksidine derva, virinimą ir t.t. Norėdami tinkamai paaiškinti šios technologijos, kurią „Motoplast“ specialistai išmano puikiai, niuansus, turime paaiškinti keletą svarbių momentų apie plastiką.
Plastmasės rūšys
Plastikas skirstomas į dvi grupes:
- Termoreaktyvinis stiklo plastikas arba reaktoplastikas – kaitinamas jis neminkštėja, todėl remontuoti standartinėmis technologijomis negalima.
- Termoplastiškas plastikas arba termoplastikas – pats pavadinimas sako, kad jis keičia savo formą veikiant temperatūrai – minkštėja ir lydosi.
Jūsų automobilio bamperis arba motociklo žibintų laikiklis yra pagamintas iš polipropileno plastiko, kuris dar žymimas PP. Ši plastiko rūšis yra labai populiari, iš jos gaminama net 80% visų automobilizmo pramonėje naudojamų plastikinių detalių. Paprastai informacija, iš kokios plastmasės rūšies pagaminta detalė, galima rasti galineje pusėje.
Taigi, panaudojant polipropileno plastiko juosteles galima sutaisyti didžiąją daugumą visų pažeidimų, net jei pamestos smulkios dalys po eismo įvykio. Tokiu būdu sutaisyti bamperius, žibintus, laikiklius, kronšteinus, variklio apsaugas ir kitas plastikines dalis dabar yra nesudėtinga, greita ir efektyvu.
Kokie plastiko juostelių privalumai?
Bamperio remontas vyksta labai greitai. Vienam įskilimui sutaisyti sugaištama 15-20 minučių, kai naudojant klijavimą epoksidiniais klijais prireikia daugiau nei 24 valandų. Esant sudėtingam pažeidimui, tradicine technologija vykdomas bamperių remontas gali užtrukti keletą dienų, o su juostelių technologija viskas padaroma per kelias valandas, įskaitant ir pažeistos vietos šlifavimą ir tolimesnę apdailą.
Plastiko juostelėmis remontuojama itin kokybiškai. Po sutaisymo, pažeista vieta gali atlaikyti stiprius smūgius, spaudimą, traiškymą. Sutvarkytos vietos sulaužyti antrą kartą beveik neįmanoma.
Plastiko juostelių remontas – nebrangus. Senosios technologijos kainuoja daug pinigų, tuo tarpu plastikiniai elektrodai yra nebrangūs, be to laiko sugaištama mažiau remontuojant. Meistras per tą patį laiką gali suremontuoti daugiau pažeidimų, todėl bendra kaina yra 2-4 kartus mažesnė, nei klijuojant.
Kaip vyksta remontas
Pažeidimo vieta yra kruopščiai nuvaloma. Tada nustatoma plastiko rūšis. Kiekvienas plastikinis gaminys turi savo žymėjimą, kuriuose nurodoma ir plastiko rūšis. Remontuoti galima tik su tuo pačiu plastiku, nes kitas neturės tokio tvirtumo. Parenkamos plastikinių juostelių rūšys. Imamas karšto oro fenas, ir plastiko elektrodas (juostelė) yra kaitinama, kol tampa elastiška. Tada ji uždedama ant pažeidimo vietos ir prilydoma.
Panaudojamos vienos rūšies juostelės matomai daliai, kitos – remontui vidinėje dalyje, jei tai bamperis. Po kelių minučių plastikas sustingsta. Jis yra nušlifuojamas ir nuvalomas. Tokia detalė yra paruošta dažymui, po kurio ji atrodys lyg nauja.
Sudėtingas remontas būna sunkiai prieinamose vietose, taip pat remontuojant tvirtinimo kronšteinus, nes tada reikia numatyti, kurioje vietoje bus metalinės detalės. Motociklų remontui naudojamas specialus karšto oro fenas, kurio galiukas yra 5-7 mm diametro, todėl galima naudoti itin siaurą juostelę. Tai reikalauja kantrybės ir kruopštumo, tačiau sutaisyti galima net 99% visų pažeidimų.